laatste keer skien, kingsen, Aurillac en meer lol - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu laatste keer skien, kingsen, Aurillac en meer lol - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu

laatste keer skien, kingsen, Aurillac en meer lol

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

26 Maart 2009 | Frankrijk, Argentat

dag lieve allemaal,
ik lig nu (mn laatste vrije dag, twaalf uur) vanuit mijn bed een verhaal te typen voor jullie.. heb de afgelopen drie dragen niet veel geslapen en had tot nog toe nog geen zin om uit bed te komen.. vandaar.. kan lekker he, als je toch vrij bent en verder niks hoeft te doen!!:D
ik zal beginnen bij het begin, om het voor jullie ook makkelijk te houden!
de afgelopen dienst verliep zonder problemen.. hebben een nieuw kind erbij die paardrijd.. hij had van de andere stagiaires gehoord dat ik ook een paard had dus hij kletst daarover gelijk de oren van mn kop. verder komt er weinig zinnigs uit dus waren we redelijk snel weer uitgepraat.. zaterdag hebben we met de Time Out gesport met Jeroen (de sportjongen..), was erg leuk. hebben wat spelletje gedaan; touwtjespringen, stukje sprinten, een balk zo ver mogelijk weg gooien en stenen stapelen.. vooral de laatste opdracht was erg leuk.. we moesten vanaf de middellijn van een voetbalveld naar de 'strafschopstip' rennen (heet dat zo? anders weten jullie vast wat ik bedoel).. daar lag de bal, dus je denkt die moet je erin schieten, nou dat klopt. maar eerst moest je met je handen op de bal tien rondjes om die bal lopen.. geloof mij: daar wordt je echt wel heel duizelig van!! ik lag dus na zes rondjes al op de grond omdat ik niet meer kon blijven staan, maar heb uiteindelijk wel de bal nog tussen de palen geschoten!:P alle kinderen hebben een diploma gekregen. de scoren waren (naar zeggen van de vaste begeleider) opgestuurd naar meneer huppeldepup, die het hoofd is van de time out diploma's.. als hij de scores goed genoeg vond, zou hij een diploma maken voor je. nou ik heb er geen gekregen:( maar gelukkig ben ik één van de weinige van de time out die weet dat die meneer niet bestaat en dat we de diploma's zelf hebben gemaakt op de computer.. (hihi)
verderrrr.. zondag hebben we een wandeling gemaakt naar Roche de Vic. was een lekker makkelijk wandeling, zodat we niet helemaal kapot waren toen we maandagochtend uit dienst gingen.
maandag avond hebben we gezellig met zn allen gegeten, en zijn niet al te laat naar bed gegaan. Dinsdag zijn we voor de laatste keer dit seizoen wezen skien (lees: boarden). dit was echt een gigantisch leuke dag. het was erg rustig in het skigebied, maar dit is ook niet zo gek aangezien de pistes allemaal vereist waren (wat verbloemd werd door een laag korrelige nepsneeuw), het drie graden vroor en het sneeuwde.. ondanks dat hebben wij echt een hele leuke middag gehad. de twee sportjongensn hebben een beetje les gegeven waar het niet zo goed ging..
op een gegeven moment kwamen we bij een blauwe piste (die konden we met zn allen net trotseren) maar dat bleek wel heel erg donkerblauw, richting rood zeg maar.. we stonden boven aan de piste en het eerste stukje was echt steil.. ik heb me erin gestort en ben heelhuids beneden gekomen, en Laura scheurde achter mij aan en die kwam ook heel beneden aan. de anderen deden er wat langer over om beneden te komen, wat gepaard ging met valpartijen, kreten van angst en tot slot een prachtig mooi filpmje die ik (als dat past qua ruimte) nog een keer zal laten zien.
die avond hebben we met zn allen (zeven, want Lenneke was niet mee) een feestje gehouden bij ons thuis. we hadden wat biertjes en wijntjes gekocht en hebben 'kingsen' gespeeld. voor de gene voor wie dit onbekend is: een spelletje waarbij je van alles moet uitvoeren en waneer dit fout gaat, moet je een slok drinken. Tot grote hilariteit alom zijn we uiteindelijk om half één naar bed gegaan.. de een met wat meer slokkenb op dan de ander, maar het was een erg leuke avond geweest.
gisteren (de derde dag) zijn we met zn allen (acht) naar Aurillac geweest. dit was erg leuk.. eerst zijn we naar de decathlon geweest (een enorme sportwinkel) en daarna zijn we Aurillac ingegaan.. hebben daar nog wat gewinkeld, maar vooral ook veel gekkigheid uitgehaald.. straatdansjes, etalagepoppen imiteren en knuffelbeer spelen. de eerste en tweede zal ik een keer toelichten door een foto te plaatsen (dan is dat gelijk duidelijk), van het laatste heb ik echter geen foto.. annemieke en Klarinda wouden graag wat wildvreemde mensen omhelsen, maar ze hadden niet genoeg ballen om het ook echt te doen.. het bleef dus echter bij veel gelach en gegiechel en uiteindelijk zijn we in een bar beland waar we een colaatje hebben gedronken..
die avond hebben we wederom bij ons gegeten en daarna nog twee spelletjes kingsen gedaan.. dit is geeindigd in de kledingkast van nathalie.. huh, zul je nu wel denken.. nou: de luitjes van het andere huis wouden naar huis, maar dat stonden wij nog niet toe. op de een of andere manier zijn we naar boven gegaan, naar de kamer van Nathalie en Annemieke en daar heeft Nathalie ons aangekleed met haar garderobe.. beeld je even in: een jongen met een muts op, een rokje aan, een string en een bh daar over heen terwijl hij zijn eigne kleren er ook nog onder had.. nog een jongen met een shirtje, jurkje en ook een string en een bh.. ik had een rokje, shirt, jurkje en bontmuts op mn hoofd.. er waren nog handschoenen, shirtjes en rokjes aangetrokken bij de anderen wat echt tot gigantische lachbuien leidde.. ook hie rheb ik een foto van.. die zal ik wel een keer op waarbenjij zetten, zodat jullie een beeld krijgen van nathalie's outfits.. als ik er aan terug denk, heb ik weer een big smile op mn toet.. het was ook zo grappig allemaal.. hahahaha

verder.. vandaag niet zo veel meer doen.. even wat dingetjes op internet gedaan en moet zo nog wat dingen doen: tas inpakken, boodschappen doen, t huis schoonmaken, en niet al te laat op bed..
verder is mn computer weer wat beter bereikbaar.. hij was ontzettend sloom omdat mn hele harde schijf vol stond.. ik heb een usb stick gekocht van hel veel gigabite waar ik al mijn foto's en muziek op heb gezet (dit was al 6 gig samen..) nu doet hij het dus weer beter.. omdat ik dus geen ruimte meer had op mn computer heb ik de foto's van afgelopen dagen nog niet in mijn bezit.. ik zal ze (als het lukt vandaag nog) even van nathalie kopieren en als het lukt zal ik er nog een paar op internet zetten..

hier blijft het eerst weer bij.. morgen weer in dienst.. k heb er weer zin in!

nou. toedels!!!
ooievaar

  • 26 Maart 2009 - 11:51

    Ies:

    jes!! de eerste reactie. Lang leuk verhaal zeg! Ik hoop op foto's binnenkort, t klinkt wel alsof ik er foto's van wil zien ;)

    Ik ga je nu bellen! Ook leuk :)

    Zoen!

  • 27 Maart 2009 - 12:48

    Hans:

    Hallo Marij
    wat een verhaal weer ik kan ook niet wachten op de foto's. probeer met ies of jan nog wat te regelen dat ik ook een keer kan komen kijken in argentat. hele dikke kus

  • 27 Maart 2009 - 14:30

    Marco Loots:

    Hey meid.

    Je hebt het weer heel wat beleeft zo te lezen. Heb de vorige keren geen berichtje achter gelaten maar heb het wel gelezen hoor, kijk elke dag wel even of er weer een berichtje op staat.

    Ow ja, afgelopen dinsdag moest ik afrijden en ben geslaagd. Heb nu dus ook eindelijk mijn rijbewijs.

    Groeten Marco

  • 27 Maart 2009 - 22:01

    Corrie:

    hoi lieverd,
    wat zal het stil zijn in Argentat in juli!!!!
    Bedankt weer voor je heerlijke verhaal. kus

  • 29 Maart 2009 - 13:30

    Edwin:

    Heey Marije,

    Zo te lezen vermaak je je daar nog prima, k heb net ff de laatste paar verhalen van je gelezen, k liep nl. wat achter.
    iig sucses nog even de komende tijd,

    Oja en nog bedankt voor jullie belletje laatst, keurig gezongen hoor;)

    Groetjes Edwin

  • 31 Maart 2009 - 03:03

    Jan En Monique:

    Vanuit de US volgen we je ook - lekker veel doen en beleven! Wij zijn net terug van een lang weekend New York, groeten T+R+M+J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 51505

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

USA - Route 66, oktober 2013

28 Augustus 2008 - 30 November -0001

Argentat, Frankrijk 2008 - 2009

Landen bezocht: