de laatste dienst!!!!! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu de laatste dienst!!!!! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu

de laatste dienst!!!!!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

25 Mei 2009 | Frankrijk, Argentat

hallo lieve lezers!
hierbij mijn laatste berichtje over mijn dienst..
we gingen donderdag in dienst, en die dag hadden twee stagiaires een voetbalwedstrijd.. een finale voor de beker wel te verstaan.. daar zijn wij dus s middags heen gereden onder het mom van sport.. t was een heel end rijden, maar het was wel erg leuk. ze hebben met twee nul gewonnen, dus ons gejoel en gebler heeft zeker geholpen..
vrijdag een gewone dag, zaterdag sporten bij het strand (voetballen en zwemmen). was ook leuk.
zondag was dan de laatste dag van mijn dienst.. ik zat er wel een beetje tegen aan te hikken, maar kon er uiteindelijk toch niet onder uit komen.. zondag was echt een ontzettend leuke dag. ik ben s morgens nog even snel naar de supermarkt gereden om een instant taart te kopen (hoefde alleen in een bakblik en in de oven) want alle eieren hadden we maar weggegooid nadat de keuken s morgens gevuld was met een geur waar je van moet braken.. er was een ei verrot en die hadden we stuk geslagen in de pan.. hebben voor de zekerheid alle eieren maar weg gegooid dus.. maarjah een taart maken zonder eieren leek mij ene onmogelijke opgave.. had natuurlijk ook eieren kunnen halen, maar dit was makkelijker:D
s middags hebben we een hele gave wandeling gemaakt.. Lamativi heet het.. eerst een stukje langs en over een rivier, toen kwamen we bij een plekje.. dat was zo vet.. het was een klein meertje (ontzettend diep wel) en daarin kwam een natuurlijke glijbaan uit.. een watervalletje waaronder de rotsen zo glad waren gesleten door het langs stromende water dat je er van af kon glijden.. heeeeelll leuk.. eerst bleef ik braaf toekijken hoe de kinderen aan stunten waren in het koude water.. maar toen daagde ruud me uit om ook te gaan.. ik dacht,, ja t is wel me laatste dag en het was bloedheet.. ik heb dus mn schoenen uitgetrokken en mn shirt (had er nog een hemdje onder voor de geschokte mensen onder ons) en ben zo het water ingedoken.. toen stonden de anderen wel even te kijken.. heb jeroen uiteindelijk ook nog meegekregen.. Time Out twee was er ook en die gingen wel van de glijbaan (wat de kinderen van ons niet mochten omdat het hele sterke stroming is en heel diep).. toen zij wij dus ook langs de rotsen via een touw geklommen en van die glijbaan gegaan.. t was echt zo grappig..
Time Out twee sprong ook nog van een rots van zo'n 8 meter, maar dat deed ik toch maar neit met die kinderen erbij.. als ik niet zou durven bovenaan is het ook zo'n afgang he:P haha.. nee, we zouden weer verder gaan en ik moest nog ff me schoenen aan enzo.. maar in onze vrije dagen gaan we nog een keer en dan ga ik het wel doen!! (sorry mam, maar het past zo mooi in het verhaal).
verdere wandeling afgemaakt.. een heel steil stuk omhoog (Waar ik natuurlijk zo omhoog liep,.....................) en waar de kinderen moeite mee hadden.. leuk om door te zetten en uit te houden.. moest wel ff aan mijn eigen eerste wandeling denken..
s avonds dus die citroentaart gebakken en die smaakte verrukkelijk.. slagroom op de taart en op de chocomelk (lekker verwenerij).. de kinderen vroegen of ik s avonds het licht uit kwam doen.. k kreeg wat tekeningen, een roosje en van één jongetje.. was vet lief.. zie ik u dan nu echt nooit meer? nou, die kans is groot.. hij springt uit zn bed.. dan wil ik u een knuffel geven!!!! vet liefff..
nou, s avonds was t wel ff vreemd, ook wel ff moeilijk.. maar k wist ook dat het niet anders was..
de volgende dag heb ik in alle vroegte (half zes) klarinda naar het station in Brive gebracht want die moest onverwacht naar nederland..
was om half acht weer thuis en ben toen eerst maar weer es in bed gegaan.. nog even lekker geslapen en toen druk geweest voor school..
vanmiddag zijn we naar Danny geweest (een van de sportjongens) want die was jarig. die lag echter ziek op bed dus een heel lang bezoek was he tniet.. hebben wel een mooi lied voor hem gezongen en een super mooi spandoek gemaakt waar hij hard om moest lachen (zoals gepland)..
nu staat het eten voor me klaar, dus houd ik het eerst maar hier bij.
ondanks dat het mijn laatste dienst is geweest, zal ik nog wel af en toe een bericht plaatsen op mijn site.. er zijn namelijk nog vele leuke dingen in het verschiet, waar ik nog niet over zal vertellen omdat mam dr hart het anders begeeft (dat is nogal een schijterd weet je:D)

nou, tot ziens dan maar weer..


oh en mam, ik hou wel van je hor:D

  • 26 Mei 2009 - 10:19

    Isabel:

    haha...klinkt superlief allemaal! En ik denk dat mams heel blij is met deze geruststellende berichtjes :D
    Ik zal ook maar even de oude verstandige zus uithangen (:)) "Pas goed op jezelf he skat, doe voorzichtig! We willen je wel heel terugzien hier in Grunn"
    Geniet nog even goed van de laatste daagjes daar en ik kijk er naar uit je hier weer te zien!
    kuskuskus

  • 28 Mei 2009 - 19:06

    Corrie:

    jaaa, echt heel geruststellend allemaal!!'k sluit me helemaal bij Isabel aan.
    Doe het veilig hoor!!
    dikke smok, knor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 51493

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

USA - Route 66, oktober 2013

28 Augustus 2008 - 30 November -0001

Argentat, Frankrijk 2008 - 2009

Landen bezocht: