één na laatste of misschien wel laatste.. - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu één na laatste of misschien wel laatste.. - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu

één na laatste of misschien wel laatste..

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

18 Juni 2009 | Frankrijk, Argentat

lieve lezers,

ik schrijf dit bericht vanuit de keuken van mn huisje, en waarschijnlijk is het mn laatste of één na laatste bericht.. nog vier dagen!!!

wat hebben we afgelopen week nog allemaal gedaan.. we zijn een middag naar lamativie geweest, een super mooi plekje midden in de boesboes waar een natuurlijke glijbaan uitkomt in een klein meertje.. erg leuk, maar na een uur betrok de lucht en ging het regenen dus toen zijn we snel weer naar huis gegaan.
dinsdag zijn we naar Clermont Ferrand geweest. ook een erg mooie stad, maar dat valt natuurlijk een beetje tegen na een weekend parijs!
hebben daar lekker een dagje rondgelopen en een beetje gewinkeld..
gister zijn we wezen zwemmen in het zwembad bij de camping hier in de buurt. het was stervens druk want dorpelingen mogen daar ook gewoon komen zwemmen.. maar het was heerlijk, lekker verkoelend en gezellig..
gister avond hebbenw e met zn allen op de kade gezeten, want het zou onze laatste avond samen zijn.. het was een erg gezellig avondje met veel lachen en grapjes..
nu zit ik in de keuken, een beetje brak te zijn, te bedenken wat we vandaag nog eens kunnen doen.

de laatste paar dagen komt de terugkeer naar Nederland toch wel heel dichtbij.. er gebeuren veel 'laatste' dingen, en ik besef me dat ik van een heleboel mensen een 'definitief' afscheid moet nemen. het is een kleine troost dat de eerste reunie onder de stagiaires al gepland is, daar houd ik me dus maar een beetje aan vast.
ondanks dat het er bijna opzit, wil ik nog even het volgende kwijt: ik heb hier in Frankrijk een ontzettend gaaf, leerzaam, ervaringsrijk, liefdevol en onvergetelijk jaar gehad. Ik heb ben daarvoor iedereen dankbaar die vanuit nederland met me hebben gebeld, gemaild, gesmst, gefaxt, of die zelfs langs zijn gekomen. ook de lieve schatten van stagiaires hier die altijd wel wouden knuffelen, kletsen, spelletjes spelen, en al het andere waar op bepaalde momenten behoefte aan was. andersom was dat ook, ik vind het een fantastisch gevoel dat we hier zo'n hechte groep zijn geworden, dat de sfeer altijd zo ontzettend fijn is geweest, en dat we altijd op mekaar konden rekenen. ook de mensen van centre aurillange zelf, die mij ontzettend veel hebben laten leren, ervaren en meemaken, die mij hebben geholpen als ik er niet uitkwam in het frans en die mij een geweldige stage hebben laten doorlopen..bij deze dus: lieve mensen (voor iedereen die zich aangesproken voelt), ontzettend veel dank voor het afgelopen jaar, het is een jaar dat ik nooit meer zal vergeten, en waar ik altijd aan terug zal blijven denken met een fijn gevoel!!!

  • 18 Juni 2009 - 13:54

    Ies:

    lief, de laatste daagjes inderdaad! Maar zoveel fantastische herinneringen. En stoppen moet op t hoogtepunt hè, dus bekijk het dan maar op die positieve manier! Lief, geniet van laatste dagen, hele goeie en veilige reis terug en ik kijk uit naar mn eerste knuffel die ik heeeeeeel snel kom incasseren als jij weer in t land bent :D
    zoen!

  • 18 Juni 2009 - 17:02

    Corrie:

    hoi lieverd,
    ik stel voor dat je in Groningen ook zo'n belevenissenboek bijhoudt.
    Heel erg bedankt voor al je leuke verhalen.tot gauw!

  • 19 Juni 2009 - 17:33

    Hans:

    Wat een mooie verhalen heb jij ons verteld in al die tijd. Het is fijn je binnenkort weer in de buurt te hebben maar de verhalen zal ik missen. kan je geen boek schrijven?

    kus

  • 21 Juni 2009 - 20:25

    Jans:

    Lief, ik sluit me aan bij ies: hou de mooie herinneringen vast, count your blessings, ook al is het nu misschien verdrietig om naar huis te gaan. Hier wachten ook weer zoveel spannende, mooie dingen! En ik verheug me zo waanzinnig om je weer te zien!! kus en tot over paar dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 51511

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

USA - Route 66, oktober 2013

28 Augustus 2008 - 30 November -0001

Argentat, Frankrijk 2008 - 2009

Landen bezocht: