verhuizing, rugby en.. wat slap geouwehoer - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu verhuizing, rugby en.. wat slap geouwehoer - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu

verhuizing, rugby en.. wat slap geouwehoer

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

18 Januari 2009 | Frankrijk, Argentat

dag lieve mensen,

wij hebben het hier heel zwaar.. de één heeft het zwaar met hoesten, de ander kan niet meer lopen van de pijn in zn knie, de derde heeft ontstoken amandelen en ik.. ja.. ik heb het lekker warm en lichtelijk wat spierpijn..
het valt allemaal mee hor, moest alleen even een leuke opening hebben (deze was wel pakkend he!?)

goed, in onze vorige vrije dienst zijn wij verhuisd. Nathalie, Annemieke, Laura en ik zijn naar een giga mooi herenhuis verhuisd.. we wonen hier met zn zessen (wij vieren en nog twee andere stagiaires die werken als wij vrij zijn) en hebben drie grote slaapkamers boven. het komt er dus op neer dat Laura en ik een eigen kamer hebben (de twee andere meiden waar we de kamer mee delen zijn immers aan het werk als wij vrij zijn..) en nathalie en annemieke delen de grootste kamer.. voor de rest hebben we een VETTE keuken. die is net zo groot als de keuken en onze kamer in ons 'oude' huis samen.. een VIER pits kook ding (elektrisch).. een hele vooruitgang aangezien we in dat andere huis op een gegeven moment nog maar één werkend pitje hadden.. elektrisch koken is trouwens niet helemaal mijn dingen.. sommige pannen kunnen er niet op (die 'knappen' dan), andere pannen smelt het anti aanbak laagje weg.. maargoed, uiteindelijk kan je er toch een lekkere pastasaus in bereiden.. ;)

tot zover de verhuizing, wat stond er nog meer in mn titel.. rugby en slap geouwehoer..
we zijn dus vandaag (zondag, de eerste vrije dag) wezen kijken naar rugby. de dochter van één van de bgeleiders moest spelen.. wij zijn daar in het weekend wel vaker, vandaar dat het ons nu leuk leek om eens naar een wedstrijd te gaan kijken.. nou, twee uur in de auto gereden en toen waren we daar.. nog een uurtje wat rondgelopen en gedaan en toen begon de wedstrijd.. we genoten van alle figuren die langs kwamen (sommige mensen zijn echt.. die hebben echt een.. euhm.. bijzonder figuur..).. de wedstrijd was verder niet zo spannend.. ze hebben (niet overdreven) met 50 - 0 gewonnen ofzo.. goed, na afloop is het hier in frankrijk de gewoonte dat de thuis spelende partij ff een hapje op tafel zet voor de andere partij (en voor zichzelf) als de wedstrijd rond een uur of vijf af is gelopen. dat was vandaag het geval, dus wij mochten mee snaaien van die tafel met broodjes, brie, cake, marsen, fruit, pate (lees: samengeperste hersenen, darmen en verdere overblijfselen) en bloesworst.. lekkere en minder lekkere dingen maar het was erg leuk om zo'n 'ritueel' mee te maken.. zoiezo leuk, heb dat in nederland nog nooit gezien, dat de ander voor een hapje zorgt voor de tegen partij.. maargoed..
tot slot nog slap geouwehoer:
euh.. gek genoeg kan ik even niks verzinnen.. oh behalve dat ik al bijna drie keer mn laptop uit het raam heb gegooid.. hij is zo sloom als het maar kan (meestal) en het geluid is heel vreemd.. alsof er een kras op een cd zit.. en niet alleen als ik muziek af speel maar ook bij het opstartgeluidje.. (voor de computer mensen onder ons: weet iemand wat ik er aan kan doen??) daarnaast kon ik vandaag niet op internet.. goed, mn computer heeft het overleeft (hij heeft wat liefde ingestraald gekregen) en ook mijn knokkels zijn nog heel..

tot schrijfs maar weer!!
liefs

  • 18 Januari 2009 - 21:58

    Hans:

    Leuk stuk weer, je vermaakt je nogal ondanks alle ellende! Wat betreft je laptop je kan proberen om de schijf op te ruimen en te defragmenteren wellicht dat ie damn weer wat sneller is, van het geluid heb ik geen verstand. Overigens scan je wel eens op virussen en ander ongerief? Dikke kus Papa

  • 19 Januari 2009 - 08:36

    Marije (operator):

    been there, don that.. schijf defragmenteren was niet nodig en virussen verhelpt ie.. t helpt allemaal niet ontzettend veel.. k moet denk ik gewoon maar niet teveel dingen tegelijk doen;)

  • 19 Januari 2009 - 10:57

    Jààànskie:

    Ha chicka, ja, was ook mijn idee, maar helpt kennelijk niet.. Om hem sneller te maken kan je inderdaad ook nog schijfopruiming proberen (bij zelfde opties als defragmenteren). En niet te veel programma's tegelijk aan. Verder heb ik er ook geen verstand van, helaas. Benieuwd naar je nieuwe huis! Hoe is het met hoesten? In Enschede alles oké!
    kussssssssssss

  • 19 Januari 2009 - 11:31

    Ies:

    skat, tijdens de lunchpauze ook van mij een berichtje! Tof dat jullie een mooi groot nieuw huis hebben. Ik ben heel benieuwd! (foto's??) Verder leuk om weer van je te lezen. Hier in Groningen regen non stop, maar verder alles ok!
    ZOEN

  • 19 Januari 2009 - 12:28

    Marieke:

    hallo marij, ik ben samen met janet naar Boon geweest vandaag en we hebben hem geschoren, dat ging wel goed,alleen had hij wel eeeerrrggg veel haar, vooral op zijn benen. moie.hij ziet er nu weer mooi glad uit.
    kus marieke

  • 19 Januari 2009 - 20:40

    Corrie:

    hoi meissie, leuk stuk weer.Zit er een termostaat op je kookplaten, dat het alleen lijkt of ze aan en dan weer uit gaan?
    En hoe zit dat met het nieuwe adres???
    Anders komt er geen post meer hoor!

  • 20 Januari 2009 - 16:36

    Maarijeee:

    vet lekker internet in huis, kan ik gewoon reageren op jullie.. :D
    hoesten is beter.. nog wel wat pijn en groenig maar veel minder vaak en heftig..
    fijn dat mn paardje weer kaal is:D marlou vroeg er al naar;) super bedankt mariek:D
    euh.. het adres.. wat was het ook alweer.. centre aurillange, tav marije van leeuwen, 19 av pierre et marie curie, 19400 argentat.. dit doe ik even uit mn hoofd.. zal het even checken op laura dr site:D dus kan gelukkid je post blijven ontvangen:D euhm.. kaartje van opa en oma is er ook:D
    dikke kus
    (als het adres niet klopt meld ik dat nog!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 51501

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

USA - Route 66, oktober 2013

28 Augustus 2008 - 30 November -0001

Argentat, Frankrijk 2008 - 2009

Landen bezocht: