REGEN, STORM EN GELE REGENPAKKEN.. - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu REGEN, STORM EN GELE REGENPAKKEN.. - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu

REGEN, STORM EN GELE REGENPAKKEN..

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

26 Januari 2009 | Frankrijk, Argentat

Dag lieve allemaal,

zoals sommige van jullie vast wel in het nieuws hebben meegekregen, heeft het hier flink gespookt.. windstoten die de 100/150 km per uur haalden, regen dat met bakken uit de hemel kwam.. heerlijk dus!
nou was het in Bordeaux en omstreken nog veel erger, daar zaten ook mensen zonder electriciteit enzo.. maar ik zal wel ff vertellen wat voor uitwerking het hier heeft gehad:
we zaten s morgens aan het ontbijt en vooral in de ochtenden was het vreselijk weer.. heel hard waaien (zo dat je de wind lang je huis hoort gieren) en ontzettend veel regen.. toen op een gegeven moment het licht begon te flikkeren (dreigde uit te vallen..) zei ik: goh, dit zie je ook in die horrorfilms, alleen dan valt het stroom echt uit.. naast stroomuitval is het enige wat mist een enge vent in een hele regenjas die vraagt of hij hier mag schuilen.. toen was er met name één jongetje die al grote ogen kreeg.. maargoed, ontbijt afgemaakt en gaan klussen en huishouden.. bleek dat de kelder helemaal volgelopen was met water; alle spullen dus naar boven sjouwen en te drogen leggen.. toen werd er gebeld dat het huis van de vaste begeleider ook heel veel regen had opgevangen: in de kelder stond het water tot op een meter hoogte.. we zijn daar in de loop van de ochtend dus maar even langs gereden.. de schade viel voor hem mee, want de kelder stond vol met spullen van de eigenaars (het is een huurhuis).. die hadden dus wel flink wat schade..
in de middag was het verder rustig.. de regenkleding had ik de kelder gelegen en omdat dat allemaal nat was geworden hebben we besloten om dit allemaal uit te gaan wassen.. ik had er even snel een pak tussenuit gezocht omdat we de volgende dag een wandeling zouden maken en het weer neit veel beter zou worden.. zonder er bij na te denken verder had ik de regenkleding in de was gegooid en even later te drogen gelegd over de stoelen in de woonkamer (inmiddels was het al s avonds en lagen de kinderen op bed).
de volgende ochtend die kleren opgevouwd en in dozen gestopt behalve dat pak die ik aan zou trekken voor die wandeling.. de kinderen van bed gehaald en dat jongetje wat de dag ervoor al wat bang was keek nu met grote ogen langs mij heen naar de stoel.. ik kijk achterom: daar hangt dus dat regenpak wat ik aan zou trekken; knalgeel met zo'n grote capuchon wat je ook in die horrorfilms ziet.. ik dus maar snel gezegd dat dat vanmorgen ineens voor de deur lag.. hij wist toen niet meer zo goed wat hij moest denken.. heb hem dus maar gezegd dat het mijn pak was en dat er niks aan de hand was.. t was ontzettend grappig om te zien hoe ij reageerde maar aan de andere kant ook wel een beetje sneu..

goed, dan denk je dat dat de grap was, maar nee! we waren op weg naar de wandelplek, maar de vaste begeleider wou nog even langs een vriend van hem rijden om te kijken hoe de bouw van zijn huis vorderde.. die stonden dus in de zeikende regen en de keihard wind aan een huis te bouwen.. er was ook zo'n grote machine bij die zware dingen tilde.. we stonden dat even te aanschouwen en opeens sprong uit die machine een man.. een man met kaplaarsen aan EN EEN FELGEEL REGENPAK MET EEN HELE GROTE CAPUCHON.. nou, lachen, gieren, brullen natuurlijk want dat hadden we niet verwacht..
uiteindelijk was het die middag weer wat droog dus heb ik het pak niet aangetrokken tijdens de wandeling, maar als ik dat wel had gedaan had ik waarschijnlijk nog veel mooiere verhalen kunnen vertellen..

voor de rest is er niet zoveel bijzonders.. jullie zullen wel denken, ze doet niks leuks meer de laatste tijd.. nou, ik kan jullie geruststellen: dat klopt.. ik heb hard gewerkt aan een verslag voor school dat nu af is!!:D

goed, hier moeten jullie het eerst weer mee doen tot ik weer wat schrijf.. :)

liefs, en een dikke kus!

  • 26 Januari 2009 - 16:35

    Gerard:

    Hoi Marije,
    Gefeliciteerd met het verslag dat je nu af hebt
    Nu nog een goed cijfer ervoor halen ,dan is iedereen weer blij.
    Het was daar dus echt weer om lekker binnen te werken voor school. Geen lokkend zonnetje erbij.
    Groetjes ,Gerard

  • 26 Januari 2009 - 20:34

    Hans:

    Hoi Marij, wat een bende heb je daar, gelukkig dat het hier goed weer is want ik hou helemaal niet van storm Leuk dat je van de nood een deugd maakt maar niet te veel kindertjes bang maken hoor! Dikke kus

  • 26 Januari 2009 - 20:53

    Corrie:

    hoi lieverd,
    was ff kwijt dat je al weer vrij bent. Ja...rotweer hè. Op Laguneaussan zitten ze ook zonder stroom. Daar was bovendien het dak van een houtopslag eraf gewaaid. Maar viel dus nog wel mee. geniet weer even van je vrije dagen en doe vooral voorzichtig!! Hoes de hoest? Bel je gauw! kus

  • 06 Februari 2009 - 10:52

    Jelle:

    Hopen dat het over 2 week wat mooier weer is ;) Vanavond gaan we plannen maken! Wil echt die kant op, zo hopen dat t doorgaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 51491

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

USA - Route 66, oktober 2013

28 Augustus 2008 - 30 November -0001

Argentat, Frankrijk 2008 - 2009

Landen bezocht: