veel zon, geen remmen en nog meer lol.. - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu veel zon, geen remmen en nog meer lol.. - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu

veel zon, geen remmen en nog meer lol..

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

28 Februari 2009 | Frankrijk, Argentat

Daagg lieve mensen,

Weer even een update van hoe het hier met mij gaat. T is een poosje geleden dat ik een bericht heb geplaatst, maar ik had het dan ook té druk met leuke dingen doen.

Mijn vorige vrije dagen begonnen echt té geweldig. Jelle en Joost (twee vrienden) zouden komen. Ik had van te voren al even contact gehad met Deborah, maar die vertelde mij dat ze helaas niet mee kon komen.. vond ik heel jammer, maar was niet anders..
Jelle belt me s morgens op dat ze in Argentat zijn. Ik dus helemaal blij naar buiten en daar stonden ze met zn tweeen. Ik was helemaal blij!! Het was zo geweldig.. ik wou even helpen met het uitladen van de spullen en bukte me (in opdracht van Joost) over de achterbank.. daar lagen wat slaapzakken.. op het moment dat ik mijn hand uitstak kroop Deborah onder de bult vandaan.. ik schrok aan de ene kant, maar aan de andere kant was ik zó blij!! Heb haar uitgebreid vastgepakt en geknuffeld.. (heel stiekem een beetje geknepen, maar dat vond ze niet erg:D) Nou, mijn dagen konden dus niet beter beginnen! Hebben eerst even lekker in het zonnetje gezeten buiten en zijn daarna (bekend voor de gene die hier geweest zijn) naar roche du vic geweest en even langs de Murel gereden.. s avonds lekker gegeten en wat gedronken en er een gezellige avond van gemaakt.
De volgende dag lekker uitgeslapen, (was nog maar half wakker toen Jelle op mn bed sprong) en uitgebreid ontbeten. Hebben toen wat rondgereden en hebben Turenne gezien, Collonge la rouche, en veel van de omgeving. T was erg leuk om gewoon al in hun buurt te zijn.. tijdens de autorit kwam Deborah met een meesterlijke uitspraak waar we om dubbel hebben gelegen.. ik vroeg aan Joost wat er in het etuitje naast mij zat (ik zat achterin in zijn auto) en hij vertelde dat daar een verbanddoos in zit. ‘’Verbanddoos’’ zegt Deb, ‘’dat klinkt als ongestelde kut met maandverband.. ‘’ hahahahahaha..
Die avond verder nog heel goed doorgebracht: onder het genot van een drankje waren we met zn vieren een potje aan het ezelen.. Jelle was eerst de EZEL dus die hebben we met onze make up opgemaakt.. daarna was Deborah de EZEL en die moest met een eigen mok naar het andere stagiairehuis gaan om daar een kopje suiker te halen.. daar bleef het niet bij, ze moest daarna het café ‘le bordeaux’ in om daar een kopje thee te bestellen (vrijdag avond in de kroeg jah..) en daar haar eigen suiker in gooien.. Nou, Jelle liep met haar mee naar binnen en ze werden echt van top tot teen goed bekeken. Één met een kopje suiker, de ander met een laag make up op zn gezicht.. we (Jelle, Laura en ik) hebben het even aanschouwd, en zijn toen ook plat van het lachen naar binnen gestrompeld.. de franse mensen begrepen er niet zoveel van volgensmij, maar het was voor ons erg grappig!!
De laatste dag met hun was alweer aangebroken.. helaas.. we hebben die middag nog een wandeling naar de watervallen van Murel gemaakt, erg leuk! Heb daarna met Jelle even boodschappen gedaan.. ook dit was érg lachwekkend.. We moesten een nieuwe asbak kopen omdat we die voor de deur per ongeluk naar beneden hadden geschopt.. Jelle in zn allerbeste Frans naar een medewerker toen, omdat wij geen asbak konden vinden.. het enige franse woord wat er uit kwam was ‘bonjour’ en de rest heeft hij (tot grote hilariteit van mij, ik stond achter een schap het hele gebeuren te aanschouwen) met handen en voeten uitgebeeld.. de man bleef bijzonder serieus en wees uiteindelijk waar de asbakken lagen.. alle boodschappen ingeladen en thuis lekker gegeten.. het plan was om met zn allen (inclusief alle andere stagiaires) naar Brive te gaan, om de laatste avond te stappen.. puntje bij paaltje waren er een paar afhakers en zijn Jelle, Deborah, Kevin, Anja (andere stagiaires) en ik naar Brive gegaan.. we konden geen enkele parkeerplek vinden, dus de hele avond begon al met veel rondrijden naar een plekje voor de auto.. vervolgens wisten we niet meer waar we waren en hebben we eerst een half uur rondgelopen om uit te zoeken waar we zaten.. inmiddels was het half één en waren we aangekomen bij een discotheek.. dit was echter drie keer niks van de buitenkant.. tien euro entree en er kwamen alleen maar vreemde mensen uit.. uiteindelijk terug gelopen naar het centrum (half twee) en daar hebben we eerst voor een overvolle, gezellig uitziende kroeg gestaan om vervolgens een pub binnen te stappen voor een drankje.. om twee uur sluit echter alles, dus tegen de tijd dat we onze voeten even wat rust hadden gegund en een drankje hadden gehad, konden we weer gaan.. de eigenaar van het café ernaast was een hele aardige vent en daar hebben we nog heel even mee staan kletsen (Deborah werd echter geclaimd door een mannetje van dwergformaat dat wel wat in haar zag..) Deborah (zo lang als ze is) zegt half lachend tegen het mannetje: ‘’you’re half my size.. hihihi’’ grote hilariteit alom.. uiteindelijk nog een kwartier terug gelopen naar de auto.. we stapten in de auto en reden weg en toen pas bleek dat we echt heel dicht bij het centrum stonden, maar dat we dat niet wisten.. maargoed.. het was een ontzettend leuke avond geweest, ondanks dat niet we maar drie drankje hebben gehad, niet gedanst hadden maar wel heel veel gelopen...
De volgende ochtend was het helaas tijd om afscheid te nemen.. half negen uit bed.. laatste ontbijtje en om half elf zijn ze vertrokken.. veel geknuffel, gekletst en nog meer geknuffel later besefte ik me dat ik ze al miste toen ze de oprit af waren maar heb drie ontzettend gave dagen met ze gehad!!
Alle dingen die zijn gebeurt, waren veel grappiger en leuker dan ik hier kan beschrijven. Ik heb te lang gewacht met een verhaal schrijven hierover, vandaar dat ik het niet goed meer op kan halen.. maar het was als volgt: ik heb geweldig genoten van hun aanwezigheid hier en besef me meer dan ooit dat dit de vrienden zijn die ik nooit meer kwijt wil!!
Ik was die dag dat ze s morgens vertrokken echt helemaal gesloopt.. heb s middags anderhalf uur geslapen en ben s avonds om tien uur zonder problemen weer in slaap gevallen..

Dan de vier dagen op de Time Out.. eerste dag (maandag) was als normaal; school, huishouden, klussen, etc. de tweede dag (dinsdag) waren de gesprekjes met Berend en kregen twee kinderen te horen dat ze naar huis mochten. Met deze twee kinderen de tassen ingepakt, spullen klaargelegd en voorbereidingen getroffen voor de terugreis. Één van de kinderen is die dag in een tent gezet, omdat hij de spanning van vertrekkende en nieuw komende kinderen niet aankon.. eind van de middag een nieuw kind.. heel gespannen, onzeker en wantrouwend.. de dag daarna hadden we dus maar drie kinderen binnen (van de vijf waren er twee weg, en zat er één in een tent en er was één nieuwe bij).. een heel erg rustig dagje dus.. in de middag is er nog één buiten de groep gezet vanwege scheldpartijen, dus toen waren er nog maar twee.. helemaal rustig dus!
Maargoed.. wat ik bijna vergeet te vertellen: we hebben donderdag ochtend eenden gehaald.. twee mooie witte eenden met mooi geknipte vleugels.. Toen we wegreden bij de plek waar we ze gehaald hadden (Time Out 2, een huis boven op de berg) kwamen we erachter dat de remmen van de bus het niet meer deden.. stel je even voor: ergens in Frankrijk boven aan een berg, je moet nog zo’n 5 kilometer naar benden, je hebt in je koffer twee eenden in een ton, een kind achterin, naast je een stagiaire en je remmen doen het niet meer.. nou, dan wil je wel naar beneden kachelen hor.. of eigenlijk niet.. in zn één naar beneden gereden en de bus remde alleen nog als je de rem vol intrapte.. beneden aan de berg (St Chamant) heb ik die bus eerst stil gezet.. bijkomen van de rit naar beneden en een plan van aanpak maken voor de rest van de rit.. wat gestress en gedoe later, besloten om het laatste stuk toch ook maar heel langzaam aan te rijden naar huis.. we hadden immers geen telefoon bij ons en konden via die manier dus niemand bereiken.. rustig aan naar huis gekachelt en een sprongetje van vreugde gemaakt toen we eindelijk weer op de Time Out waren.. De vaste begeleider moest eerst lachen, maar toen hij mijn lijkbleke gezicht zag, begreep hij hoe het in elkaar zat.. hebben gelijk de bus van onder even bekeken en zagen dat er een enorm lek van de remvloeistof zat.. bus dus gelijk maar weggebracht (moesten dus weer een stukje naar benden rijden, maar ik ben deze keer thuis gebleven!).. uiteindelijk met eigen auto van vaste begeleider boodschappen gedaan, waar alles maar net inpaste..

Goed, we hebben alles weer overleefd en zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen..
Oh wat ik bijna vergeet: er zijn drie geweldige uitspraken gedaan/ acties ondernomen door één van de kinderen.. het is een jochie van negen die opzich heel schattig is, alleen in Nederland een echte draak was.. hij had een geheimpje te horen gekregen van één van de andere kinderen, die hij aan tafel open en bloot vertelde.. Nou, dat moet je toch niet doen als het een geheim is, werd aan hem gevraagd.. waarop hij antwoord: het is toch geen geheim, want hij weet het zelf al.. hahahahahaha..
De tweede: dat zelfde jongetje zat allemaal feiten te vertellen aan tafel die hij in een of ander stripboek had gelezen. Op een gegeven moment wordt aan hem gevraagd ‘waar haal jij toch die wijsheid vandaan?’ nou, uit mijn hersenen natuurlijk! Hahahahaha.. ook erg grappig.

En de derde.. dat zelfde jongetje kreeg te horen dat als hij echt netjes wou eten, dat hij dat dan met zijn pinken in de lucht moest doen.. wat doet hij: hij steekt zijn linker arm de lucht in met zijn pink als hoogste punt en propt met zijn vork in zijn andere hand zijn eten naar binnen.. nou, ik kwam niet meer bij.. te hilarisch..

Maargoed, dat was het even weer tot zover.. ik ga weer lekker terug in de zon (vandaag en gister is het hier twintig graden zodat wij lekker de hele middag buiten kunnen zitten met een boekje en bruin kunnen bakken..) we hebben bijna het gevoel dat het zomer is hier..

Om tot slot nog even terug te komen op de meesterlijke uitspraak van Deb. Laura komt net met de mop: het is rood en het vliegt door de tweede kamer. Antwoord: een ongestelde vraag.. hihi.. in de trend van de verbanddoos vond ik hem wel goed.. daarna kwam nog: wat zegt Balkenende dan? Ik zie het verband niet.. hahahahaha

Goed mensen,
Tot de volgende keer!!


  • 28 Februari 2009 - 18:58

    Jelle:

    Haha wat een verhaal en Wat een ontzettend toffe dagen hebben we daar gehad :D Toch maar blij dat we niet bij het Dolfinarium zijn gestopt ;)
    X Jelle

  • 28 Februari 2009 - 19:17

    Corrie:

    hoi lief,
    dat was weer een heerlijk inhaal-verhaal!!Mooi dat je zulke leuke dagen gehad hebt met Jelle cs.
    Maaruh... echt niet meer zonder remmen rijden hoor!!!!! Dan ga je maar lopen. Of neem een telefoon mee en laat ze je maar komen halen. Want je moeder krijgt alweer een hartverzakking bij de gedachte alleen al.
    Pas op voor verb(r)anden!!
    liefs knor

  • 01 Maart 2009 - 09:25

    Marije Van Leeuwen:

    om het filmpje nog even toe te lichten: we waren Anja aan het aanmoedigen bij haar voetbal wedstrijd.. we werden wat vreemd aangekeken door de fransen met onze jels en kreten, maar we hebben ontzettend veel lol gehad zoals jullie wel kunnen zien op het filmpje!

  • 01 Maart 2009 - 18:11

    Hans:

    Hallo Marij

    Superverhaal weer! Je maakt wel heel veel mee. Het is maar goed dat ik een heleboel pas later hoor want ook mijn hart slaat dan over. geniet er maar van en kijk uit voor vliegende panters??Kus

  • 01 Maart 2009 - 21:54

    Ies:

    haha... je zus vindt je mega stoer. Vond ze al natuurlijk, maar nu nog meer na deze verhalen! (Maar stiekem ben ik het ook met pap en mam eens hoor, we willen je wel heel terug hier he, onthou je dat ffies :P)
    Skat, genoten van je uitgebreide verhalen. Ik ga nu naar bed, al lang kinderbedtijd hier! Kusjes en ik bel je binnenkort weer even.

  • 03 Maart 2009 - 15:12

    Kwark:

    inderdaad een goed verhaal!
    :)

  • 08 Maart 2009 - 15:57

    O En O Van O:

    prachtige verhalen.
    doe je wel een beetje kalm aan ?
    bedankt en veel liefs van o en o

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 51512

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

USA - Route 66, oktober 2013

28 Augustus 2008 - 30 November -0001

Argentat, Frankrijk 2008 - 2009

Landen bezocht: