kerkers en een nederlandse meneer.. - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu kerkers en een nederlandse meneer.. - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu

kerkers en een nederlandse meneer..

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

13 Februari 2009 | Frankrijk, Argentat

dag lieve mensen,
bij een overvloed aan verhalen even een berichtje van mij:

Aangezien Annemieke ons ging verlaten in onze vrije dagen (en in mijn geval ook op het werk) hebben wij dit woensdag avond afgesloten met een gezellig etentje.. tenminste, dat was het plan.. we zijn met zn allen in de auto gestapt en naar Brive gereden om daar een pizzeria op te zoeken en Annemieke te tracteren op een laatste etentje met ons.. nadat we een half uur gereden en gelopen hadden waren we het wel een klein beetje zat.. geen leuke tentjes te vinden, nauwelijks dingen open of betaalbaar.. uiteindelijk zijn we naar de afhaalpizza gelopen, hebben we pizzas gehaald en in de auto opgegeten.. lekker hutje mutje en de auto stonk gigantisch naar pizza.. knoeierij en geklieder all over the place, maar t was wel knus en goedkoop:P
pizza's op, auto gestart en op naar de Mac voor een ijsje en een kopje koffie.. we rijden nog geen twee honderd meter, mogen jullie raden wat we zien.. goed ik zal het wel verklappen: EEN GOEDKOPE, LEUK UITZIENDE PIZZERIA!!!! verdorie.. maargoed, we konden er gelukkig heel hard om lachen en achteraf zagen we dat ie ook wel duur was..
bij de mac een ijsje en een kop koffie gehaald en op weg naar huis..
uiteindelijk was het een heel gezellig avond en gaf het precies weer hoe we de afgelopen maanden hebben geleefd: lekker makkelijk, niet te duur en vooral niet zeiken als er iets tegenzit!! haha..

vandaag zijn Laura, Nathalie en ik met twee nieuwe stagiaires (waar ik mee werk, Lenneke en Klarinda) naar Turenne geweest.. Het was erg gezellig.. de heenweg met de TOMTOM gedaan en dit ging goed.. veel buitenweggetjes gepakt, maar vanuit die weggetjes blijft de omgeving hier altijd bijzonder!
Turenne was echt geweldig.. een kasteel met een dorpje boven op de berg.. het was helaas echt bagger weer.. maar we hebben de auto neergezet naast een grot.. wij die grot in (die lag onder het kasteel) de eerste ruimte was nog verlicht door het licht van buiten maar de tweede was al schemerig aangezien het echt onder de grond ligt.. vanuit dat tweede hok konden we nog een gang in maar daar zagen we geen klap.. foto's met flits gemaakt en we zagen dat het een grote ruimte was met een deur.. we kregen allemaal fantasien wat er achter die deur kon zitten en in die ruimte, en zijn uiteindelijk dus maar terug gelopen:D:D hihi.. helden op sokken dus:P

goed, wij dachten: restaurantje; kopje koffie.. wij aan de deur voelen: dicht! doet er ineens een man open en die zegt:'zegt het eens'.. wij helemaal verbouwereerd dat we in het Nederlands aan werden gesproken maar wel erg makkelijk om te zeggen dat we graag een kopje koffie wouden.. hele vriendelijk meneer was het.. openhaard ging aan en de sfeer was op en top. De meneer nodigde ons uit voor een tapas avond de 28e.. erg leuk dus!! gaan we zeker doen..

verder is er niet zoveel gebeurd.. wat sneeuw hier, maar vooral veel regen.. nu Annemieke weg is mist er echt iets in t groepje.. alsof er de hele tijd iemand boven zit die niet naar beneden komt.. is natuurlijk niet zo, want annemieke is gewoon aan het werk.. maargoed, zal wel wennen..

tot snel allemaal.
liefs

• 14 Februari 2009 - 14:10

Corrie:

hoi meissie,
    dank je weer voor je leuke story. Heel goed dat jullie zo inventief zijn en niet het koppie laten hangen; that 's the spirit!! Die tapas-meneer is wel te vertrouwen hè??
    dikke smok van je mams

• 16 Februari 2009 - 09:54

Isabel:

haha... mam, straks leest die "tapas meneer" deze blog ook ;)
    tof tuut, mooie verhalen!
    koes van ies

• 26 Februari 2009 - 17:32

Han En Anneke:

Lieve Marije,
    Wij zijn voornemens jou zondagavond te bezoeken, op weg van NL naar Laguneaussan. Ben je dan vrij?
    Liefs Han en Anneke

• 27 Februari 2009 - 12:52

Marije Van Leeuwen:

'dag Han en Anneke,
    wat een leuke voornemens! het komt toevallig zo mooi uit dat ik tot en met maandag nog vrij ben, dus als jullie hier langs willen komen zorg ik dat ik thuis ben!! ik zal via mam nog proberen om jullie te mailen, hopelijk lezen jullie dit in ieder geval..
    liefs, Marije