riviertocht, echt laatste keer skieen, verstoppen - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu riviertocht, echt laatste keer skieen, verstoppen - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu

riviertocht, echt laatste keer skieen, verstoppen

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

03 April 2009 | Frankrijk, Argentat

lieve mensen,
op de valreep op mijn laatste dag toch nog een berichtje.
ik had al gezegd dat ik foto's had geplaatst bij mijn vorige verhaal. daar staat ook een foto bij van afgelopen zondag, de riviertocht. even kort mijn dienst:
vrijdag hadden we een gewone dag, niets bijzonders gedaan. zaterdag hebben we intensief (echt intensief) gesport.. eerst een warming up en daarna een coopertest.. nou, opwarming mn neus, dat voldeed voor mij al bijna als een volledige sportles. goed.. daarna gingen we nog wat oefeningen doen. kogelstoten.. daarmee was ik tweede:D toen moesten we aan de bovenste lat van het doel hangen (ik lag binnen een halve minuut alweer benede.. vervolgens mn hele pols dik en de volgende dag blauw, want er zat een ijzeren staaf langs de lat, waar mijn pols langs schaafde, maar dat heb ik overleefd). toen moesten we om zes pionen voetballen (zigzaggen) tien sit ups en toen weer terug.. over dat resultaat wijd ik niet uit:D daarna moesten we ons opdrukken.. dat ging boven verwachting goed; 26 keer!! daarna was ik wel helemaal gesloopt..
de voglende dag (zondag dus) hebben we een riviertocht gemaakt. voor degene die mijn verhalen eerder hebben gelezen een bekend fenomeen. voor alle anderen: je stapt in een rivier en probeert zo droog en snel mogelijk naar een bepaald punt te gaan (en vervolgens dezelfde weg weer terug). nou.. we hebben goed hard gelachen.. ik had nog goed veel spierpijn van de dag daarvoor dus was niet in topvorm.. Jeroen (de sportjongen) was ook mee, en die lag na tien minuten al in het water.. vervolgens ging Michel ook (de vaste begeleider) en ook Lenneke, Klarinda en ik hielden het niet lang helemaal droog.. ook de kinderen gleden uit en belanden in het water.. ik ben weer meerdere keren gespreid gegaan over gladde stenen, afbrekende verrotte boomstronken en stenen die los liggen.. er zijn een paar leuke foto's gemaakt, maar daar staan ook kindern bij op; zet ik dus maar niet op internet.. ééntje heb ik op internet gezet, staat bij mijn vorige verhaal..'
maandag haddden we weer sportles, maar aangezien we niet genoeg plek hadden in de bus (vijf kinderen, vier begeleiders en een sportdocent, met maar negen plekken in de bus) bleef ik thuis.. was toch nog kapot van de twee vorige dagen, en mn knieen waren ook al zeer pijnlijk.. heb dus lekker beetje op kantoor gezeten, wat dingen getypt en dergelijke en toen was de tijd ook zo voorbij..
maandag hebben we niet zoveel gedaan, een gewone dag gedraaid. toen de kinderen op bed lagen hebben wij nog gezellig een potje scrabble gedaan, en zijn uiteindelijk ook maar lekker gaan slapen..

de eerste vrije dag hebben we niet veel bijzonders gedaan.. we hebben s avonds gezellig met zn allen gegeten, en daarna een spelletje gedaan.. dat eindigde uiteindelijk in verstoppertje, wat echt erg leuk was. we hadden het hele huis tot ons domijn en hadden echt gigantisch goede verstopplekken.. we zaten op een gegeven moment in een kamer waar de muur erg ruw was. toen ik dus snel weg wou rennen toen de zoeker eraan kwam, schuurde ik met mijn elleboog langs de muur; resultaat: grote plek op mn elleboog die nu jeukt omdat het gaat genezen.. Jeroen hield er een zere hand aan over (die bleef achter de klink hangen) maar voor de rest gign alles goed. Heb met met Anja nog in de douche verstopt, en die toen (perongeluk) aangezet.. een natte broek dus, en ook nog als eerste gevonden omdat we zo hard moesten lachen..
de tweede dag hebben we geboard.. echt de allerlaatste keer, want de sneeuw stelde nu echt niks meer voor.. het was wel een erg gezellig dag, maar we waren wel allemaal zo moe dat we wat vroeger naar huis zijn gegaan. gister zijn we in de middag eventjes naar Brive geweest, om te winkelen.. was erg gezellig:) boodschappen gedaan en toen gekookt (heerlijke pasta). Savonds had ik even de webcam met microfoonv an Anja geleend, en heb ik met Jan, Ies en pap gebeld (via internet, konden mekaar zien en horen).. dit was echt zo gaaf. ze waren ineens zo dichtbij, k wou wel in de computer kruipen om even bij ze te zijn..
verder nog een paar afleveringen van Prison Break gezien (herhaling)..
vandaag heb ik heerlijk lang uitgeslapen, toen en filmpje gekeken met Lau, en nu zit ik in de keuken te typen wat ik allemaal heb meegemaakt:)

  • 03 April 2009 - 15:34

    Anja Kuperus:

    Mis het snowboarden nu al *snik*

  • 05 April 2009 - 11:09

    Mams, Ies En Jààànsk:

    Lieve schat!
    Gelachen om je verhaal! Doe je voorzichtig met al die gevaarlijke spelletjes?
    Ies en Jan weer veilig thuis, genoten, sturen je zo nog mailtje met foto's!
    Dikke kus uit Pekela!

  • 05 April 2009 - 11:54

    Hans:

    Lieve Marij

    wat maak je allerlei dingen spannend. We zijn weer lekker thuis na een geweldige week in Davos. Het gesprek met de webcam was wel een hoogtepunt! Wij alle drie hadden ook echt het gevoel heel dicht bij je te zijn. De foto's heeft Ies gemaakt en al verstuurd zoals ik begrijp, dikke kus ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 51494

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

USA - Route 66, oktober 2013

28 Augustus 2008 - 30 November -0001

Argentat, Frankrijk 2008 - 2009

Landen bezocht: