stappen, modderkruipen, bloemetje en tekening! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu stappen, modderkruipen, bloemetje en tekening! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu

stappen, modderkruipen, bloemetje en tekening!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

16 April 2009 | Frankrijk, Argentat

daag lieve mensen..
ik bedacht vanmorgen toen ik uit dienst kwam dat ik de vorige keer helemaal niet iets heb laten horen.. ook lullig!! nou, bij deze dan.. t wordt even diep graven maar ik zal beginnen met de vorige dienst.. dat was van zaterdag t/m dinsdag. zaterdag zoals gewoonlijk gesport, zondag hebben we aan het strand gelegen ( het was echt heerlijk weer), maandag hebben we weer gesport (nog altijd volop in de zon), dinsdag was een beetje een dag die anders was dan anders, aangezien er twee kinderen weg gingen en er een nieuwe kwam.. met die kinderen dus tassen ingepakt en spullen verzameld.. voor het eind van de middag waren die gelukkig al klaar.. s avonds kwam er een nieuw kind, een meisje. heeft er kort een show van gemaakt met gillerij en een grote mond, maar de rust onder de andere kinderen was snel weer teruggekeerd gelukkig! de volgende ochtend de twee vertrekkende kinderen uitgezwaaid, en uit dienst gegaan.
wat heb ik in mijn vrije dagen gedaan.. denk denk.. gelijk de eerste dag zijn we naar reptiland gereden (voor degene die eerdere verhalen hebben gelezen, reeds bekend, voor alle anderen: een soort museum van slangen, kroko's en hagedissen (reptielen dus). die avond zijn we uit eten geweest bij nicolas (de creperie), was erg gezellig.. we deden na die tijd een spelletje bij de anderen in huis en toen Nicolas klaar was met werken hebben we hem zover gekregen om een spelletje mee te doen. was een erg gezellige avond!
de volgende dag hebben we lekker wat in de zon gelegen, het was hier namelijk echt verrukkelijk weer.. echter, er was een wolk die hel stiekem aan voor de zon kroop, toen was het toch wel een beetje fris.. zijn toen dus maar naar binnen gegaan..
vrijdag avond zijn we wezen stappen in Brive.. dit was een erg gezellige avond.. eerst zijn we naar een café gegaan, daarna naar een discotheek waar we eerder waren geweest (heel in het begin al). we kwamen Nicolas daar tegen en dat was erg gezellig. lekker gekletst en geouwehoerd met hem.. aardige gozer:) toen we om half zeven thuis waren heb ik zelfs mn tanden nog gepoetst en ben toen lekker in bed gegaan.
de volgende dag (de laatste vrije dag dus alweer) hebben we een beetje in huis gehangen.. niet zoveel bijzonders gedaan.. wat schoongemaakt enzo..
zondag in dienst.. zijn naar 'Gouffre de Padirac' geweest. dit was echt super gaaf. er is in Padirac een rivier onder de grond en daarbij dus een hele grote grot.. echt heel groot.. de rivier zijn ze nog steeds aan het ontdekken en die was nu voor (volgensmij) 20 km ontdekt.. maar daar was nog niet het eind.. het was daar echt heel gaaf.. die grotten en dat water.. geweldig!! voor degene die hier nog in de buurt komen: zeker een aanrader!!
nouu.. maandag.. sporten.. nahjah, sporten.. t was meer.. euhm.. een wedstrijd wie er zo vies mogelijk kon worden.. het begon met twee rondjes om het veld, dat ging nog goed. toen rekken en strekken, ook dat ging goed. vervolgens moesten we met zn allen op een rij staan en steeds heen en weer lopen (onderdeel van de warming up).. de modder vloog al om mn oren en k moest moeite doen om niet uit te glijden.. toen gingen we trefballen; was erg leuk, en niet al te intensief.. toen deden we een krachttraining.. tenminste zo noemde onze sportleraar het.. ik voelde de bui al hangen.. het veld was modderig en nat en wij gingen krachttraining doen.. ik was erin geslaagd bij broek redelijk schoon te houden en dat was ik eigenlijk van plan te blijven doen.. ja, niet dus!! de training hield het volgende in: vijf pionen: van de eerste naar de tweede tijgeren, van de tweede naar de derde sprinten en daar vijftien buikspieren, van de derde naar de vierde sprinten en daar tien keer opdrukkken, van de vierde naar de vijfde sprinten en daar drie zogenaamde sb sprongen.. dat houdt in: in de lucht springen en boven je hoofd in je handen klappen, op de grond gaan liggen en opdrukken.. en dat drie keer nadat je al weet ik het hoeveel spieren hebt gebruikt bij de vorige vier hesjes.. ik had mijn broek opgestroopt toen ik hoorde dat we moesten tijgeren, deze zat echter al gauw weer op normale hoogte, waardoor het geen broek meer leek maar modderplakaat met hier en daar een lapje stof.. maargoed, al met al was het wel een hele toffe sportles.. erg intensief, maar wel een leuke uitdaging!
dat was de sportles van maandag.. vijf minuten verder!;)
dinsdag.. niks bijzonders.. woensdag creatief; we hebben pompoms gemaakt.. of hoe die dingen die die cheerleaders in hun hand hebben ook mogen heten.. voor degene die niet weten hoe dit moet, een uitleg: je knipt van karton twee rondjes ter grote van een blik uit. in deze twee indentieke rondjes knip je uit het midden weer twee gelijke rondjes (in elk stuk karton één rondje) je legt je kartonnetjes tegen elkaar en pakt een draad.. dan ga je het om het karton wikkelen totdat het hele gat is gevuld. dan knip je de draden los door je schaar tussen de kartonnen te zetten, en haal je een touwtje tussen de kartonnetjes door zodat de draden vast blijven zitten.. trek de kartonnetjes ervan en klaar is kees!! tadaaaaaa.. kan je leuk in de kerstboom hangen!!!:)
goed, onzin bla bla.. dat was de afgelopen dienst dus al weer.. oh wat ik bijna vergeet; we hebben een heel schattig kind op de time out (echt een lief ventje) en die stond op een gegeven moment met zn hand achter zn rug op de drempel van het kantoor (daar mogen ze niet in komen). marije? ja.. (ik had gedacht dat ie een grote spin ofzo had gevangen).. een bloemetje voor u!!! schattig toch:p heeft ie later ook nog een mooi matje voor me geknipt (figuurtjes uit een dubbelgevouwen papier).. nou ontzettend lief.. haha..
tot zover de verhalen over mijn belevingen hier.. als er wat spannends gebeurt de komende vrije dagen zal ik aan het eind nog een berichtje doen, anders misschien ook.. :) we zullen zien, anders de volgende keer.

liefs

• 16 April 2009 - 10:45

Ies:

wiehoe! wat lief, een bloemetje! Ik ben er bijna schat, kijk er naar uit!
    zoen!

• 17 April 2009 - 11:14

Corrie:

fijn dat er zulke schattige kindertjes tussen zitten! Is dat meisje ook al hanteerbaar?
    En wat goed dat je zelfs om half 7 je tanden nog poetst voor t slapen gaan; goed hoor!
    bedankt weer voor je leuke verhaal.
    kusjes knor