dienst met heerlijk weer en een lief hondje - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu dienst met heerlijk weer en een lief hondje - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu

dienst met heerlijk weer en een lief hondje

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

26 April 2009 | Frankrijk, Argentat

dag lieve mensen,

hier weer een verhaal over alle spannende avonturen die ik hier beleef. ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd niet zoveel bijzonders meer doe. maargoed, als het wat lekkerder weer word gaan we zeker nog een hoop leuke dingen doen.
k zal beginnen bij t begin van de afgelopen dienst. maandag.. niet veel bijzonders.. s middags gesport, lekker potje basketbal.. dinsdag.. wederom niet veel bijzonders.. de kinderen hadden gesprekken, wij hadden dus verslagen te typen:p
woensdag.. s ochtends eerst boodschappen gedaan, ook niet zo bijzonder eigenlijk he. maarjah.. s middags hebben we gewoon aan school gezeten (althans, de kinderen dan) en wij zaten lekker buiten in het zonnetje.
donderdag.. s morgens wouden we naar de markt, maar die was er helaas niet. toen zijn we even door het dorp gelopen, links en rechts wat opgehaald en gekocht.. een rustig ochtendje.. donderdag middag hadden we sportles. Jeroen had bedacht dat we wel wat waterspelletjes konden gaan doen op de Time Out. zo gezegd, zo gedaan.. we hadden een aantal estafette vormpjes waarbij je nat kon worden.. t was bloedheet dus dat was wel leuk:) we kregen de mededeling, dat als je ging zitten tijdens deze activiteiten, je een emmer water over je heen kreeg. nou, een van de andere stagiaires ging als eerste zitten en die kreeg dus een volle plens water over haar heen. die bleef wel staan..
tot slot deden we snoephappen.. normaal gesproken helemaal niet erg en leuk, maar deze keer was het net een beetje anders.. er waren vier zakjes van die instant aardappelpurree door het water gegooid, waardoor alle snoepjes in een laag smerige drek lagen. nou, eerst twee kinderen, kwamen er al helemaal smerig uit. toen moest ik er ook aan geloven.. ik moest me er wel even toe zetten om mn met hoofd in een bak met smerige aardappelpurree te gaan hangen en om een paar smerige snoepjes eruit te vissen maar heb het uiteindelijk toch gedaan.. ik kwam er weer uit met de aardappelpurree in heel mn haar, in mn oren en tot slot droop het ook nog in mn nek.. heerlijk dus.. gelukkig kreeg ik daarna gelijk een emmer water over me heen!
ik had samen met Klarinda en Lenneke en de kinderen afgesproken dat we jeroen allemaal nat zouden gooien als we klaar waren (hij was de leraar en zorgde natuurlijk dat hij zelf zo droog mogelijk bleef). iedereen pakte emmers, maar ik pakte de bak met aardappelpurree.. hij rende voor zn leven en ik miste hem op één haar na. ik smeet de inhoud van die bak met een boog over een stenen bankje, waardoor het leek alsof iemand er flink overheen had gekotst. nou. lachen, gieren, brullen maar toen was het ook een keer klaar natuurlijk..
ik ben daarna voor alle kinderen aan onder de (redelijk) warme douche gaan staan want ik kon het gevoel van de purree over heel mn bovenlijf niet langer verdragen..
verder hebben we tijdens de gehele dienst heel veel lol gehad over bepaalde dingen.. aller eerst over de auto van Klarinda. Zij had tijdens onze dienst (tijdens het boodschappen doen) haar auto getankt en niet terug gezet voor haar huis, maar op een parkeerplaats verder op. we hadden wel zin om even een grapje met de jongens uit te halen.. wat hebben we gedaan: jeroen een sms gestuurd of hij even wou kijken of de ramen van de auto dicht waren.. HIJ STAAT VOOR DE DEUR.. hij belt even later op.. je auto is er niet.. oh joh, hoe kan dat.. goh.. ik snap er niks van.. je bent neit dronken he? toen we bijna onze lach neit meer in konden houden hebben we het gesprek afgesloten en bekokstoofd wat we de volgende dag tegen hem zouden zeggen (hij kwam sportles geven). toen hij de volgende dag kwam, hadden we het er nog es over. wij waren die nacht ervoor speciaal nog uit bed gegaan en met de bus gaan kijken of ze geen grapje maakten. barbara heeft de volgende morgen de gendarmerie gebeld om te vragen of zij iets wisten, maar dat wisten zij ook niet. ze zouden terugbellen als ze wat hoorden of zagen. wij hadden (inwendig) de grootste lol natuurlijk, maar Jeroen bleef heel serieus.. Toen hij zei dat twee andere stagiaires vanmiddag naar de politie zouden gaan, hield ik het niet mee ruit.. toen proeste ik het uit.. dat zou betekenen dat haar auto als gestolen is opgegeven en dat ze later zelf aangehouden zou worden.. dan zou alles omgedraaid zijn.. hahahahaha.. gelukkig waren de jongens niet naar de gendarmerie gegaan en is alles goed afgelopen.. tenminste.. de jongens hebben klarinda en mij gewaarschuwd dat ze ons nog een keer flink terug gaan pakken.. ik ben benieuwd.

verder hadden we nog de grootste lol om Zaai.. het programma van Irma en Ingrid.. we gingen die stemmetjes een beetje nadoen.. nah, een beetje.. bijna de hele tijd.. die kinderen kwamen niet meer bij en konden niet begrijpen hoe ik die stem zo na kon doen.. hahaha.. ik kan niet, ik meot werken, daarom.. hahahahaha.. waarschijnlijk geen touw aan vast te knopen, maar t was wel leuk..
verder hebben wij een hondje op visite:) Barbara (vaste begeleider) is op vakantie naar Nederland en zag er een beetje tegenop om haar hond mee te slapen. Ik had gezegd het wel leuk te vinden om op hem te passen, en zo kwam barbara haar vriend de hond brengen naar de time out, mijn laatste dag.. t is echt een vet lief beest (Bidoul of Bidul).. k heb hem meegenomen naar huis en nu is ie hier dus gezellig aan het rondlopen.. hij heeft al een kat in de boom gejaagd, naar de hond van de buren geblafd (veelvuldig) en mijn arm tot spierpijn getrokken (hij trekt nogal hard aan de riem).. hij is ook al boos op mij geweest.. hij lag op de bank (dat mag ie thuis altijd, maar hier niet..) en ik vertelde hem dat ie eraf moest gaan. hij was het hier niet echt mee eens. grommen en knauwen naar mij.. heb de bank maar opgedraaid zodat ie er wel af moest.. maargoed, even later was het ook al weer goed toen een stukje salami van me kreeg.. hihi..

nou goed.. de vrije dagen.. ik heb dus Bidul in huis genomen, onderneem dus niet zoveel aangezien ik die hond niet zo lang alleen wil laten. tot nog toe zijn we lekker thuis gebleven (daar is het weer ook wel naar).. gisteren zijn we op stap geweest, was erg gezellig.. vanmiddag gaan we misschien naar de voetbalwedstrijd van Anja, maar dat weet ik nog niet.. we zullen het wel zien (het moet in ieder geval droog zijn).
ik wandel lekker veel (is ook goed voor mij he.. ) dus hoop dat het weer een beetje beter wordt..
heb trouwens vandaag geen lange wandeling in gedachten.. gisteren reden we naar Brive en we parkeerde de auto zo'n driehonderdmeter van de ingang.. het regende pijpenstelen en ik had geen zin om nat te worden (niemand trouwens).. wij renden allemaal over straat (hoofd naar beneden en op mn hakken) maar moest ineens een scherpe bocht naar links maken.. mijn benen werkten echter niet helemaal mee.. die gleden weg over de gladde stenen waardoor ik midden op straat in de regen lag.. er werd naturlijk hard gelachen en ik had gelukkig ook geen pijn.. tenminste.. gisteravond ging het wel, maar vanmorgen zag ik dat er een mooi blauw ei op mn enkel zit waardoor t wat pijn doet.. maargoed.. goeie stevige schoenen aan en dan zal het allemaal wel lukken!!
tot slot: Ja mam, ik zal goed op mezelf passen.. iedereen glijd wel eens uit in de regen op gladde stenen he.. :)

een hele dikke kus en tot snel! (zeker tot snel voor Ies en Thijs aangezien die komen als ik uit dienst kom:D:D:D:D:D:D)

  • 26 April 2009 - 13:30

    Hans:

    Hallo Marij, weer terug uit Portugal, moooie tijd gehad en mooi weer! Ben weer blij verrast met je stukjes die ik dus even had gemist. Let maar goed op jezelf kleine wildebras, als ik dat zo lees ravot je nogal wat af. Enfin je vermaakt je kennelijk goed en dat is ook belangrijk. dikke kus ook van M. ;)

  • 27 April 2009 - 13:16

    Isabel:

    Tuut, ik hoef niet bang te zijn voor Bidoel he? Of is hij er niet meer als ik er ben?
    Leuk verhaal weer schat! Ik deze week nog even flink studeren en zaterdag tuf ik naar u toe! Olé! KOES!

  • 30 April 2009 - 19:54

    Corrie:

    O,O,O !!!!
    Wat fantastisch dat jullie die kinderen zo heerlijk kunnen laten lachen. Die willen nooit meer terug!!!
    En wordt je huidje mooi zacht van puree???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 51510

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

USA - Route 66, oktober 2013

28 Augustus 2008 - 30 November -0001

Argentat, Frankrijk 2008 - 2009

Landen bezocht: