bezoek, rugby, klimmen, waterval en zon - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu bezoek, rugby, klimmen, waterval en zon - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van marije leeuwen - WaarBenJij.nu

bezoek, rugby, klimmen, waterval en zon

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg marije

11 Mei 2009 | Frankrijk, Argentat

hallo daar,
leuk dat je mijn verhaal weer leest:)
ik zal beginnen waar ik de vorige keer geeindigd ben (tenminste dat denk ik). Toen ik uit dienst kwam, kwamen die avond Thijs (een vriend) en Isabel(mn zus) hier heen. Ze waren er aan het eind van de middag en we hebben toen even een wandeling gemaakt en die avond lekker in de tuin gezeten. de volgende dag zijn we naar de grotten bij Padirac geweest; erg gaaf. Vervolgens langs Rocamadour, en toen weer terug richting huis. S avonds hebben we gebarbaqued aangezien Jeroen jarig was. Er waren ook vrienden van Danny langs, dus het was een dolle boel. met zn 12en in de tuin; erg gezellig! de volgende dag waren de buren een beetje boos, maar gelukkig is dat weer herstelt:)
maandag gingen zij helaas al weer weg. de plannnig was twaalf uur, maar dat werd kwart voor één. Ik was wel ff verdrietig toen ze weer weg waren, maar toen heb ik besloten om te gaan genieten van mijn tijd hier nog, en dat ik hen over een dikke maand weer zie. Ik heb geweldige dagen met ze gehad, het was super tof!!:D
die dienst.. euhm.. even denken.. woensdag moederdag kaartjes geknutseld (ik kon mijn creativiteit helemaal kwijt in mijn prachtige creatie; die is onderweg mam!:D) donderdag naar het strand geweest (onder de naam 'sport'). Hebben een potje gevoetbald in het zand, erg leuk en het deed niet pijn als je viel, aangezien je op het zand viel! toen al het zand van ons afgespoeld door in het water te springen; lekker verfrissend.
vrijdag een gewone dag met school en klussen en dergelijke.. zaterdag wederom sport. helaas was Jeroen ziek, dus moesten we zelf de sportlessen doen. We hebben een spelletje rugby gespeeld; dit was echt heel gaaf. Eerst wat oefening gedaan met de bal gooien (die mag alleen naar achter) en tackelen (ook dit gaat op een speciale manier..)
het was leuk omdat het wat anders was.. ben ook een paar keer flink onderuit gehaald, maar dit ging natuurlijk allemaal goed op een paar blauwe en zere plekken na.
nou, gister kwamen we uit dienst. ik was hartstikke moe, maar toch ben ik de deur uit gegaan. Peter (de vriend van Annemieke, een medestagiaire) is er, en die houdt nogal van buitensporten (klimmen en dergelijke). We zijn dus (we is dan Laura, Peter en ik) in de bus gestapt en richting en klimwand gereden. Hebben daar dus geklommen; was echt super gaaf, alleen wel eng aangezien je moet vertrouwen op de persoon die je vast heeft. Het weer naar beneden gaan was het gaafst.
toen we verder reden (eigenlijk op zoek naar de volgende klimwand) kwamen we langs een vet uitzicht.. toen wij dus de auto langs de kant hadden gezet en een stukje terug liepen om een foto te nemen, zag ik een paadje langs de weg; en echt bospaadje waar veel losse stenen lagen en waar je soms echt moest klimmmen.. ik kom uit op een plateau en kijk over het hekje zo 30/40 meter bij een waterval naar beneden.. ik de anderen geroepen.. zijn onder het hekje door geklommen op een steen die echt bijna in die waterval lag.. t was zo vet.. wel een beetje eng, maar t was zo vet.. we zijn het paadje wat verder naar beneden gevolgd, tot het echt te gevaarlijk werd (nog geen tien meter voor ons was de afgrond die zo'n 15 meter recht naar beneden liep). het paadje waar we opliepen was eigenlijk al niet meer begaanbaar.. maar toch zijn we halverwege de waterval uitgekomen op nog een steen, waar je nog beter naar beneden ( en ook naar boven) kon kijken.. t was zo vet.. je zat tussen de plantjes, beestjes en dingetjes, bijna midden in een waterval.. ik zal een paar foto's bijvoegen maar die zullen niet kunnen laten zien hoe gaaf het in het echt was.
vervolgens terug naar huis gereden, maar hierover kan ik niks vertellen aangezien ik in slaap ben gevallen omdat ik zo moe was van het werken..
vandaag hebben we lekker uitgeslapen, zijn vanmiddag even langs de dordogne geweest en hebben ons daar even vermaakt.. zijn nu net weer terug, en ga nu even met laura naar de winkel.. vanavond lekker maaltijd salade eten..
nou, tot de volgende keer maar weer!!
kusjess

oh ps: ik vertelde toch dat ik zo moe was; door die vermoeidheid was ik even vergeten dat we ook nog een vette grot hebben bezocht. Niet Gouffre de Padirac (waar ik met Ies en Thijs ben geweest) maar Grotte de Presque, een stukje verderop. T was echt supervet.. op de foto's zal het lijken alsof we door een of adnere vieze smurrie lopen, maar t was echt heel mooi!!
nou, dat was het echt
daaaggg

  • 12 Mei 2009 - 15:19

    Hans:

    Hoi Marije, mooi verhaal weer. Leuk dat je genoten hebt van thijs en isabel, kort maar krachtig zullen we maar zeggen! Als ik zo alles lees dan maak je heel wat mee. Mooie foto's trouwens. geniet er nog maar van kus h

  • 13 Mei 2009 - 12:29

    Ies:

    en weer vanuit Groningen :D Binnenkant van de grot lijkt wel op de padirac! Stoer dat je geklommen hebt, mooie foto! Ik heb ook extreem genoten bij jou! En kijk uit naar je thuiskomst.
    dikke pakkerd

  • 13 Mei 2009 - 18:31

    Corrie:

    mooie foto's!! En wat een prachtig hart; dank je wel!
    Doe niet al te gevaarlijk hoor die laatste weken.
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marije

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 51496

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

USA - Route 66, oktober 2013

28 Augustus 2008 - 30 November -0001

Argentat, Frankrijk 2008 - 2009

Landen bezocht: